Може ли да представим жилищно-инвестиционната компания "Емблема" - история, опит и референтни проекти?
Цветослав Русков, Сергей Койнов, "Емблема" АД
- "Емблема" АД е жилищна инвестиционна компания, създадена от утвърден строителен предприемач Цветослав Русков и Сергей Койнов – мениджър и предприемач с дългогодишен опит в управлението на водещи компании за недвижими имоти в България.
Екипът е изграден от доказани мениджъри и професионалисти, реализирали жилищни и търговски проекти в София, страната и чужбина.
Широката публика познава добре някои от съвременните проекти, реализирани с участието на Цветослав Русков: Amaya Residence, Adella Residence, 100 Residence и др.
Актуалните проекти на дружеството в София са проект АЛЕЯ на метростанция "Мизия"/НБУ, АЛЕРА в "Манастирски ливади-изток", жилищен комплекс в района на бул. "Дондуков" и моста "Чавдар", Студентски град, които развиваме с водещи проектанти от студиото на „Иво Петров Архитекти“ и строителни компании с утвърдена репутация.
Нашата мисия е осъществяване на висококачествени инвестиционни проекти, които отговарят на нуждите на съвременния клиент за устойчива жизнена среда, съчетавайки стил, удобство, модерни технологии с високо качество на строителството.

Разкажете ни за най-актуалния проект на "Емблема" - жилищен комплекс АЛЕЯ на метростанция "Мизия"?
- Жилищен комплекс АЛЕЯ е най-актуалният ни проект в София, с който посрещаме очакванията на пазара за достъпност, красива паркова среда и сигурност в столицата. Концепцията на проекта е създаване на жизнена среда със стилна и модерна архитектура - изчистени линии, практични интериорни решения и просторен вътрешен двор-градина. Сградите ще бъдат с осигурена професионална поддръжка и контрол на достъпа за максимално удобство и безопасност на живеещите.
Проектът се развива на терен с площ 11 600 кв.м с обща РЗП 21 000 кв.м в София, район "Овча купел". Общият брой на проектираните едностайни, двустайни и тристайни жилища е 173, като допълнително е предвидено изграждането на подземен и надземен паркинг и три търговски обекта – заведение и два магазина.
Разполагаме с широко пространство, несравнима гледка към планината и лесна транспортна достъпност до всички точки на столицата чрез линия М3 на столичния метрополитен. Един от изходите на метростанция "Мизия"/НБУ е буквално на входа на сградата.
Парк "Кукуряк", който предстои да бъде реализиран от районната община, е в непосредствена близост до проекта ни, което прави АЛЕЯ търсен и желан от клиентите проект.
Множество училища, детски градини, здравни заведения и хипермаркети са на пешеходно разстояние.
Проектът е подходящ за дългосрочни инвеститори в жилищни имоти, които търсят убежище за спестяванията си от нарастващата инфлация и ниските лихвени нива по депозитите. Ликвидността на жилищата под наем е висока заради близостта на Нов български университет, Медицинска академия - на 9 минути с метрото, и Софийски университет - на 12 мин.
Финансирането на проекта е напълно обезпечено в партньорство с търговска банка (БАКБ), която предлага и атрактивен кредитен продукт за бъдещите купувачи.
Цените, на които продаваме, са фиксирани, а не индексирани!
Мениджмънтът на проекта и архитектурният екип работят със съвременни технологии и качествени материали за постигане на отлично съотношение цена/качество, което осигурява привлекателни цени без компромиси.
Техническата реализация изпълняваме с професионални екипи, които са дългогодишни партньори при изпълнение на проекти в страната и чужбина. Изградили сме доверие и добра оперативна комуникация, за да предоставяме желаното от нас качество.

Какви са вашите наблюдения - как живее и как иска да живее съвременният активен българин - купувач на жилища?
- През последните две години в изолация заради пандемията от ковид-19 хората имаха възможност да обърнат внимание на своя дом и да потърсят решения за по-добра организация на своето жизнено пространство. За много хора, които гледаха на дома като място за пренощуване, прекарвайки голяма част от деня навън, собственият дом придоби съвсем друга стойност – и социална среда, и работно място, като това наложи нови критерии при търсене на жилище: по-голямо пространство, повече дневна светлина, собствена паркова зона. Същевременно с новите възможности за дистанционна работа активните хора следват мечтите си и се местят за по-дълъг период на море или планина, като желаят да отдават жилището си под наем, а това налага то да бъде привлекателно за бъдещите наематели: добра локация, уреден транспорт, социална инфраструктура и др.
Основна тенденция сред младите българи са смарт технологиите в дома и възможността за оставяне на минимален въглероден отпечатък в ежедневието си, което стимулира ползването на метро, велосипед и др.
На тази база създадохме АЛЕЯ - извън централна градска част, но с възможност живеещите в комплекса да разполагат с всичко: парк, търговски обекти, училища, детски градини, а центърът да е на няколко минути, и то без да има необходимост да се ползва автомобил и да се губи време в търсене на място за паркиране.
Вие добре познавате пазара - какво показва вашето проучване преди старта на проекта - какви са видът и размерът на жилищата, предпочитани от купувачите през 2022?
- Преди събитията в Украйна, купувачите бяха със силно изразен инвестиционен профил, но впоследствие предвид растящата инфлация на строителните материали и намалялата възможност за спекулативни покупки основните ни купувачи са млади хора, семейства, които искат да се преместят в ново, модерно и удобно жилище.
Най-търсени са маломерните двустайни и тристайни апартаменти, които позволяват по-голям комфорт за младите семейства с деца.


Как очаквате да се развие пазарът на жилища в България и Европа - през 2022 и в средносрочен план?
- Надяваме се мирът да бъде възстановен и настоящата несигурност да приключи. Вярваме, че за качествени, добре помислени и изпълнени проекти интерес винаги ще има, макар и в настоящия европейски политически и икономически контекст.
Цените на имотите в Европа и у нас са на исторически максимум. В тази връзка предполагаме, че ще обслужваме все повече купувачи на собствен дом, а броят на спекулативните участници на пазара ще се свие.
Следим поведението на търговските банки в страната, защото от лихвите по ипотечните кредити зависи и настроението на пазара. Налице са ясни сигнали от Европа и света, които показват ръст на лихвения процент, затова очакваме това да се случи и в България, като сме оптимисти, че това ще стане плавно и разумно.
Трудно можем да си представим спад на цените в краткосрочен план, дори при намаляло търсене в контекста на висока инфлация. Ръстът на цените за енергоносители и строителните материали дават силно отражение в себестойността на строителството и тя става все по-висока.
Покупката на дом остава най-предпочитаната инвестиция за нас, българите, и ние от "Емблема" вярваме, че жилищата които създаваме, ще повишават своята стойност, което ще донесе удовлетворение на нашите клиенти.