Вижте cтaтиятa в бpoй 3/2024 нa cпиcaниe ГPAДЪT
На 25 април на тържествена церемония и препълнена зала с 530 гости „Идеал Стандарт – Видима“ отбеляза 90 години от създаването на компанията и връчи наградите в юбилейния 20-и конкурс „Ideal Standard Баня на годината“. Празникът на компанията премина като класическо изпълнение "под диригентството“ на водещия Орлин Павлов, който задаваше темпото и темите на събитието – приветствени речи и спомени на ръководителите в компанията, поздравления на официалните гости, връчване на награди на победителите в конкурса „Баня на годината“, оперното сопрано Мария Павлова и балет „Арабеск“ до музикалните поздрави на водещия.
През 1934 г. предприемчиви ентусиасти решили да основат кооперация за производство на метални изделия в Севлиево. През 1952 г. кооперацията, вече като държавно предприятие, се специализира в производството на санитарна арматура и придобива международно значение.
По-късно, с промените в България, пред държавното предприятие се разкриват нови перспективи и през 1992 г. е създадено
съвместно предприятие с “Американ Стандарт", което е най-голямата трансформация в историята на компанията.
Внедрени са най-съвременни и световни стандарти за производство на смесители, построява се нов модерен завод за производство на санитарна керамика, развиват се дистрибуцията и търговската дейност, разширява се и географското присъствие.
"Зад всичко това стоят идеите и усилията на няколко поколения севлиевци. Аз съм горд, че в годините цяла плеяда инженери са работили, за да развиват този завод. Да го правят така, че да бъде успешен. От началото на 90-те в едно изключително подходящо време две изключителни личности за мен, а вярвам и за абсолютно всички колеги - инж. Васил Кънев и инж. Красимир Копчев, и техният екип виждат, че трябва да се справим по един нов, съвършено различен път, който даде нов тласък така, че да отидем в новото хилядолетие. Това, което посяхме като малки семенца в последните няколко години като инвестиции в „Идеал Стандарт – Видима“, а сега и с „Вилерой и Бох“ ние вече сме едно семейство“, каза Емил Гатев – директор на завода за смесители в “Идеал Стандарт - Видима”, който си пожела “следващите поколения да празнуват и 190-годишнина“.
Добри Митрев, председател на управителния съвет на БСК, отправи поздрав за двойния рожден ден и връчи Почетна грамота на камарата на Ярослав Дончев, изпълнителен директор на „Идеал Стандарт – Видима“.
„Този ден трябва да е празник за всички не само защото не са много предприятията, които говорят за България и за нейната стопанска история, които са оцелели в различни исторически епохи, в различни политически и обществени времена. „Идеал Стандарт – Видима“ не просто оцеля през тези 90 години, а растеше непрекъснато, развиваше се.
Компанията е еталон за качество, мениджмънт, работа на работниците и служителите, взаимодействие с местните власти, корпоративна социална отговорност към населението на Севлиево и съседните населени места.
„Идеал Стандарт – Видима“ може да спечели всяка класация за работодател на годината, за мениджър на годината, за корпоративно социално отговорно предприятие на годината в България. И за мен е огромна чест, че „Идеал Стандарт – Видима“ прие в лицето на г-н Дончев да е част от управителния съвет на БСК. И заедно с такива талантливи професионалисти да бъдем част от хората, които искаме да променим България, да имаме конкурентоспособна и просперираща българска икономика и индустрия, да имаме доволни работници и служители, да живеем на едно чисто райско място, каквото е България.“
Ярослав Дончев благодари за признанието и поздрави БСК за 44-годишнината на организацията от нейното основаване. Изпълнителният директор на „Идеал Стандарт – Видима“ благодари на всички, които са уважили специалния двоен рожден ден, и призна, че “силата на компанията е в нейните партньорства. А тази вечер препълнената зала показва колко много партньорства сме изградили през годините.” По думите му “малко са компаниите в България, които имат и почти вековна история”. Той припомни, че севлиевската “Идеал Стандарт - Видима” днес е най-големият производител на смесители в Европа.
Отново в Севлиево, България, е построен един от най-големите заводи за санитарна керамика.
Годишно от “Идеал Стандарт – Видима” потеглят милиони изделия и намират своя дом в над 100 държави по света. Създаваме различни инструменти и платформи, за да улесним работата на професионалистите, от което печели потребителят. Тази вечер празнуваме и 20 години „Баня на годината“. Конкурс, който се доказа във времето и се счита от нашите партньори за еталон. Бих искал да поздравя всички участници за тяхната креативност и умение да създават красиви проекти с продуктите на "Идеал Стандарт". За нас като организатори всички те са победители!“
В речта си Ярослав Дончев подчерта още, че значим фактор в компанията е добрата работна и жизнена среда.
„Ние имаме отговорност да създаваме добра работна и жизнена среда за близо три хиляди служители и техните семейства.
Като най-големия работодател в Централна Северна България за нас е важно да предоставяме атрактивно работно място, сигурност и безопасни условия на труд.“ Той добави, че за компанията е важно да споделя успеха си, като се грижи за региона с подкрепа в сферите на образованието, културата, изкуството, спорта и здравеопазването, и изтъкна, че „само в сферата на здравеопазването сме инвестирали близо 800 хиляди лева за последните 5 години“.
На прага на новата ера в своето развитие, вече част от немската ”Вилерой и Бох” с 275-годишна история, компанията си поставя още по-високи цели. “Вярвам, че ще продължим да сме водещи в индустрията и още по-успешни”, каза в заключение Ярослав Дончев.
Габи Шуп, председател на борда на „Вилерой и Бох Груп“ и председател на борда на директорите на "Идеал Стандарт Интернешънъл", заяви в специално видеообръщение:
„Тези две годишнини са нашата заявка за приемственост и традиция. В основите на успеха на „Идеал Стандарт – Видима“ стоят принципите на уважаван работодател и социално отговорна компания, създаваща силни партньорства с клиенти, доставчици, медии, държавни институции и винаги отворена към промените. Обединени, сега ние сме един от най-големите производители на продукти за баня в Европа и аз гледам с нетърпение към нашето съвместно бъдеще.“
“Щастлив съм, че мога да присъствам на тази церемония по повод двете годишнини и да съм част от този празник“, се обърна кметът на община Севлиево д-р Иван Иванов към гостите. „Като най-големия работодател в Севлиево и в региона, но и най-големия приятел на местната общност, няма друга такава корпорация, която да отдава толкова много време, усилия и немалко средства за местната общност - подпомагат здравеопазването, образованието, културата, спорта.” Д-р Иванов припомни, че благодарение на покойния инж. Васил Кънев именно „Идеал Стандарт – Видима“ е в основата за създаването на едно уникално сдружение на работодатели в Севлиево, което и до днес подпомага развитието на града и на целия регион.
"Баня на годината" - символ на висок клас нови продукти и на сътрудничество с архитекти, дизайнери и собственици на реализирани бани
След официалната част по повод 90 години „Идеал Стандарт – Видима“ фокусът на събитието се насочи към конкурса „Ideal Standard Баня на годината“. Преди да бъдат връчени наградите, Христо Караиванов, директор „Търговска организация“ за Източна Европа на „Идеал Стандарт - Видима“, се обърна към гостите с думите: „Изминаха 20 години от първото издание на конкурса „Ideal Standard Баня на годината“. Минаха като миг.“ Той припомни, че в началото конкурсът е замислен като платформа за промотиране на бранда Ideal Standard - като символ на високия клас обзавеждане за баня и налагане на новите продукти чрез сътрудничество с архитекти, дизайнери и собственици на реализирани бани.
„През годините той обогати палитрата си, като се въведоха категории за 3D проекти, където само въображението е граница, както и гласуване на медии в областта на интериора и награди на онлайн публиката. Предоставихме платформа за изява на професионалистите в интериора за баня и създадохме общност от дългосрочни партньори.“ Той добави, че много от победителите и участниците стартираха успешна кариера. Христо Караиванов изказа благодарности към всички участници, многобройните членове на журито на конкурса, медийните партньори.
НАГРАДИ НА ПУБЛИКАТА
Категория: 3D ПРОЕКТ С ПРОДУКТИ ОТ ATELIER COLLECTIONS
Връчващи награди: Петя Кръстева, изпълнителен директор на „Наш дом“, и Валентин Ганев, директор на завода за керамика
1-во място - Ивелина Делева-Цветкова - проект: „Натурая“
2-ро място - Archimel Studio, арх. Мелани Качарова, Александър Качаров - проект: The Dots
3-то място - арх. Елена Борисова-Дамова - проект: Relax
- Може ли да припомним световните имена, ангажирани с провеждането на конкурса през годините?
- През годините сме канили световноизвестни дизайнери да журират в конкурса не просто за да издигнем нивото му, но и за да дадем възможност на участниците да се докоснат до признати визионери в продуктовия дизайн. Запомнящо се бе участието на Ахим Пол от германското студио „Артефакт“, който години наред бе председател на журито на конкурса „Ideal Standard Баня на годината“. В последните години главният дизайнер на Ideal Standard Роберто Паломба остави своя отпечатък в няколко издания на конкурса, а също така, надявам се, и върху развитието на победителите в него, които получиха възможност да посетят неговото студио и да се запознаят отблизо с процеса на продуктовия дизайн. Дизайнът на продукти не може да се разглежда отделно от дизайна на интериора, защото общата цел е постигане на органичност и овладяване на пространството с различни средства.
- Конкурсът е единствен в България и е символ на постижения в продуктите за баня и техния дизайн - какви са вашите наблюдения в неговото развитие от самото начало досега?
- Винаги сме се стремели да предложим предизвикателства към дизайнерите в посока на използване на най-напредничавите продукти – както по отношение на форми, така и по отношение на вложени технологии и функционалност – всичко това, което влагаме в понятието „дизайн“. Иновативният дизайн винаги е бил фокус на Ideal Standard и съответно е постоянна тема в конкурса. Използвайки платформата на конкурса, сме се стремели да популяризираме последните постижения в индустрията. Ideal Standard е доказан лидер в нашата индустрия.
От самото ѝ създаване преди повече от 100 години компанията е създавала напълно нови продуктови категории: монолитната вана, каквато днес я познаваме, конзолната тоалетна чиния и най-революционното нововъведение в индустрията досега – създаването на керамичния затварящ механизъм през 1969 г. и въвеждането на едноръкохватковите смесители, които са най-разпространени на пазара днес. В наши дни можем да посочим забележителни иновации, които улесняват ежедневието и променят живота на хората към по-добро – уникалната технология за измиване при тоалетните чинии Aquablade, както и високохигиеничната безрингова технология Rimless, водоспестяващите технологии при смесителите, технологиите, гарантиращи безопасност на продуктите, както и съвременните материали и цветови покрития с антибактериални свойства. Всичко това намери място в конкурса през годините и убеди дизайнерите, че в портфолиото на Ideal Standard имат всичко необходимо, за да създават модерни и естетични пространства, които служат на хората безпроблемно и дълговечно.
- Каква е концепцията и мисията на конкурса? Какво е мястото на младите хора в него – достатъчно ли са подготвени и информирани младите професионалисти в този специфичен сектор?
- Нашата философия като компания ни подтиква да търсим и отглеждаме партньорства, за да обединяваме усилия в наистина големите цели, а именно да правим живота на хората по-добър. Това изразява и нашият девиз Together for Better. Но също така като хора, участващи в процеса на създаване, предлагане и реализиране на съвременни решения за банята, ние винаги сме търсили съмишленици и среда за развитие на добрите идеи, които имаме. Работата с младите винаги си струва, защото те са най-неконсервативната част на обществото и бързо идентифицират и възприемат идеи, които имат бъдеще. Всъщност те осигуряват бъдещето на идеите. Конкурсът е насочен до голяма степен към тях. Нужна им е сцена за изява и ръководство при първите професионални стъпки. Много от участниците в конкурса от миналото сега са изявени имена в дизайна и архитектурата и са запазили добри спомени от взаимодействието с нас.
Относно подпомагането на професионалната общност с информация, това е наш дълг и го правим с удоволствие. За целите на лесното и ефективно проектиране създадохме широка база от модели на нашите продукти за BIM проектиране. Поддържаме актуална и пълна информация за продуктите на нашите сайтове. А наскоро представихме пред професионалистите нашия Singular configurator, който изразява принципа на сингуларност на нашите продукти и с който изборът на продукти за конкретен проект е максимално улеснен. Надяваме се с този софтуерен продукт да убедим проектантите, че само от една точка на доставка могат да имат цялостно работещо решение за техния проект.
- Повишаването на културата за баня е една от мисиите на "Идеал Стандарт - Видима" в България. Може ли през годините да откроим тенденции във функционалните особености на банята на българина?
- Когато стартирахме конкурса през 2004 г., средностатистическата баня в България бе с малка площ, подценена като жизнено пространство, недостатъчно обгрижено от собствениците на жилища, с фокус върху облицовката, но не и върху функционалността. Това ни подтикна да направим нещо за промяната на убежденията на потребителите, че банята може да изглежда по друг начин, че тя е пространство, което трябва да се разглежда като част от цялата жизнена среда, и като функционалност може да предложи значително по-голям комфорт, отколкото са си представяли потребителите.
С конкурса и с разнообразието на категории през годините ние дадохме различен фокус на банята и провокирахме дизайнерите да подхождат различно и персонализирано. Имали сме категории от създаване на домашно спа до малка баня за гости. Имали сме и категории за създаване на баня за конкретен персонаж, отговаряща на неговите навици и вътрешни потребности.
Тук мога да добавя, че младите дизайнери в България имат доста добро въображение и смел подход. Това също много помогна да разгърнем пред широката публика нестандартни идеи, които да ги окуражат и вдъхновят, когато търсят решения за себе си. Смело можем да кажем, че за 20 години този конкурс допринесе за издигане на културата на банята в България.
- Дизайнът на продуктите на Ideal Standard е дело на известни световни имена. Как се променя дизайнът и какви са последните тенденции?
- Пазарът обича разнообразието и дизайнът на продуктите се променя постоянно. Тъй като сме се посветили на създаването на продукти за модерния живот, за нас е важно непрекъснато да ги подобряваме и затова работим с най-добрите продуктови дизайнери. В последните години от сътрудничеството ни с италианското студио „Паломба - Серафини“ се роди Atelier Collections – гама от колекции за обзавеждане на висок клас бани. Философията на Роберто Паломба, която е приложена в създаването на тези продукти, е осъвременяване на богатото наследство на Ideal Standard в дизайна.
Имаме продукти, които са били емблема в миналото и сега им е даден нов живот, като в тях са вложени много нови технологии и са преработени като форми, които осигуряват непреходна естетика. Друга концепция на Паломба е да се разработват премиум продукти, които да имат бъдеще в масовия сегмент след време, т.е. да се създава демократичен дизайн. Всъщност този подход през 60-те е променил живота на хората по красив начин и е превърнал Италия в люлката на съвременния дизайн. Израз на тази концепция е най-новата колекция на компанията La Dolce Vita, която предстои да представим на българския пазар това лято.
- След придобиването на Ideal Standard от Villeroy & Boch резултатът е един от най-големите производители на продукти за баня в Европа. "Идеал Стандарт - Видима" има специално място в компанията - какво ще се промени?
- Както се казва, всичко е за добро. Ние сме много ентусиазирани от тази промяна в собствеността на нашата компания. Виждаме във Villeroy&Boch стратегически инвеститор и смятаме, че можем да научим много от техния 275-годишен опит. Заводите в България са постигнали такова ниво на технологии и производителност, че нямаме съмнение, че те ще бъдат новият диамант в короната на Villeroy&Boch. Вярваме, че от тази промяна ще спечелят най-вече потребителите. Най-доброто предстои.
- Може ли да направите кратък коментар с няколко примера за нови продукти за баня на "Идеал Стардарт - Видима" като модели за тенденции във функционалността и дизайна?
- Бих искал да обърна внимание на ALU+. Една уникална серия от душ системи и козметични окачвания, които представихме на пазара тази година. Те са изработени от 100% рециклируема алуминиева сплав, в чийто състав има 84% рециклиран алуминий. Те се предлагат в красиви матирани покрития – розе, сребро и черно, като предлагат повишен комфорт при вземане на душ, съхраняване на козметика и огледала за разкрасяване. Освен това в тях има приложени водоспестяващи технологии. Това е един пример за създаване на продукти с фокус върху устойчивостта. Наистина един добър екологичен избор. Вярвам, че ще бъде оценен добре, особено от младите хора, които осъзнават колко е важно да живеем, като оставяме минимален отпечатък върху околната среда. Трендът на първоначалните продажби на ALU+ ясно го показва.
- Конкурсът е вдъхновение за младите професионалисти - да завършим с вашето послание към тях?
- На младите професионалисти, настоящи и бъдещи участници в конкурса „Ideal Standard Баня на годината“, пожелавам творчески успехи, дързост и смелост при осъществяване на идеите и удовлетвореност от красотата, която творят. Искам да ги уверя, че с Ideal Standard са в най-добрата компания и винаги ще се радваме на взаимодействие с тях.
Вижте повече: www.idealstandard.bg, thebathroom.bg