Сгради

Антракт 127

Споделяне

Най-новото премиум гъвкаво офис пространство в сърцето на столицата

Моника Григорова, "Антракт 127"

Г-жо Григорова, нека да представим „Антракт 127“!

- “Антракт 127“ е най-новото премиум гъвкаво офис пространство в самото сърце на столицата. Разполага се на 2200 кв.м в напълно трансформираната сграда на Административния център „Славянска беседа“, на емблематичната улица "Раковски" 127. 

На първия етаж се разполага просторно място за споделено работене с капацитет 55 бюра. Етажът е оборудван и със заключващи се шкафчета за лични вещи, шумоизолирани телефонни кабинки и няколко зони за релакс.

На следващите три етажа са разположени 34 напълно обзаведени офиса, подходящи за екипи от 2 до 8 души. Всички офиси разполагат с отваряеми прозорци, естествена светлина и собствена климатизация и вентилация.

На последния етаж се намира и отворено пространство за събития, подходящо за конференции, презентации и коктейли, с просторна тераса с гледка към пулсиращия град.

Новото пространство предлага и 9 зали за срещи, включително и стилна борд зала, подходяща за срещи на високо ниво.

Всеки етаж разполага и с напълно обзаведени кухни за споделено ползване, както и множество кътове за отдих и networking.

Каква е историята на сградата и проекта?

- Сградата е построена през 1935 г. в типичния за времето си модернизъм с предназначение да помещава хотел, театър и читалище „Славянска беседа“. През 90-те години част от хотелската част се отделя за административен център със самостоятелен вход откъм улица "Георги Раковски".

В края на 2019 въпреки окаяното състояние на сградата тогава „Си.Екс.О. Партнърс“ се вдъхновяват от нейната история и култура и се наемат с нелеката задача да възвърнат значимостта на сградата в идентичността на столицата, създавайки гъвкаво и елегантно офис пространство за работа, креативност и създаване на нови контакти. 

Зад проекта стоят Кристоф Кута, Олга Марсенак и Ксавие Марсенак -  успешни предприемачи с редица инвестиционни проекти и добре познати на родната бизнес среда. Кристоф Кута е собственик и основател на Advent Group, световен лидер в маркетинга и провеждането на персонализирани събития за международно бизнес образование, а Олга и Ксавие Марсенак стоят зад иновативната биотехнологична компания “Насекомо”.

Какво прави „Антракт 127" уникален?

- Безспорно едно от основните предимства на “Антракт 127“ е локацията в идеалния център на столицата. Функционалните и технологичните решения на изцяло реновирана сграда отговарят на стандартите на бизнес сгради клас А, които не се срещат на такива локации в София. Инсталациите са изпълнени с най-висок клас технологии. В co-working пространството, както и в общите части са поставени иновативни акустични таванни панели за максимален комфорт на наемателите. На някои от етажите пък са заложили технологията на опънати светещи тавани Barrisol, които правят офис атмосферата още по-специална. Инсталирана е смарт система за контрол на достъпа, която позволява на наемателите да отварят своя офис дори и през телефона си. През мобилна апликация пък могат лесно да менажират своето пространство, да резервират зали, да следят събитията в пространството и да общуват с общността на „Антракт 127“.

Освен с функционалност „Антракт 127“ впечатлява и със стилни интериорни решения.  В обзавеждането и в малките детайли наред с усещането за премиум бизнес среда се преплита умело театралната нотка, вдъхновена от локацията на пространството – на българския “Бродуей“.

Каква е концепцията на бизнес сградата? Как се отличава моделът от традиционните офис модели?

- Предимството на т.нар. serviced offices е това, че предлагаме напълно обзаведени и свързани офиси, което безспорно спестява на бизнеса значителна първоначална инвестиция, както и време. В пакетната цена е включено всичко – наем, всички режийни разходи, високоскоростен интернет, почистване, денонощна охрана. Също така наемателите ползват и административни услуги, които често не са достъпни за стартиращите бизнеси.

Гъвкавостта на този модел също го отличава от традиционната офис сграда. Предлагаме краткосрочни наеми спрямо текущите нужди на бизнеса, както и възможност за лесна смяна на офиса в хода на развитието и растежа на даден бизнес.

Гъвкавите офис пространства също предразполагат за създаване на нови контакти и обмен на идеи с хора извън екипа. Създаването на бизнес микрообщество в рамките на пространството е важна част от споделения начин на работа.

Как се отрази пандемията на търсенето на офис площи?  

- Пандемията промени завинаги начина, по който работим, и това е факт, както и какво търсим  в един офис и начинът, по който оценяваме локация, сграда и дори наемодател.

В началото на пандемията, през пролетта на 2020, пазарът беше неподготвен и на практика спря да се движи. Търсенето на офис площи беше почти нулево повече от 6 месеца. Период, в който компаниите се адаптираха и анализираха нуждите си за следващите периоди. Новите проекти на пазара на офис площи от своя страна използваха момента, за да наблегнат на нови технологии и да заложат предимства, които да отговорят на изисквания на наемателите, като touchless технологии, повече отворени пространства, нови вентилационни системи, UV машини и други. През тази година забелязваме възстановяване на търсенето със стабилни темпове, което е добър знак, че офисът като такъв няма да изчезне, а напротив, ще го има в още по-добър и качествен модел.

Компаниите откриха, че home office моделът има положителен ефект върху разходите и върху продуктивността на служителите, но резултатите се оказаха краткосрочни за някои от тях.

Макар и home office моделът да работи добре за някои екипи, нуждата от срещи на живо остава. Общуването лице в лице е в основата на създаването на добри работни взаимоотношения, подхранва креативността и заражда иновативността и е необходимо за работната култура и идентичност на една компания. За това и много компании се обръщат към хибридния начин на работа, което създаде търсене на гъвкави офис пространства, наем на индивидуално бюро и почасов наем на зали за срещи. Пандемията засили потребността от пространства, които да отговарят на различните нужни на бизнеса и да им дава увереността, че могат бързо и лесно да се адаптират към непредвидените обстоятелства.

Как осигурявате безопасността в такова пространство от споделен тип? 

- Безопасността на нашите наематели и служители е наш основен приоритет. Всички индивидуални офиси са със собствена климатизация и вентилация, както и разполагат с отваряеми прозорци. Coworking пространството ни позволява наемателите да се разположат комфортно на безопасна дистанция един от друг. Разположени са дезинфектанти на всички ключови места в обекта, както и общите части се дезинфекцират на всеки час. Също така ключови места като тоалетните и вратите в общите части функционират с touchless технологии.

 

Как офисната среда може да помогне за постигането на по-добър баланс между работа и личен живот?

- Офисът е много повече от удобен стол, широко бюро и добро кафе. Прекарваме по-голямата част от денонощието в офиса и затова е важно работната среда да подпомага за доброто благосъстояние (wellbeing) на наемателите и техните служители.  A това се постига както чрез функционалността на пространството, интериорния дизайн, така и чрез активностите, които то предлага.

Нашите наематели разполагат с множество уютни и комфортни зони за почивка или просто когато имат нужда да разнообразят работната обстановка. Заложили сме на много естествена растителност, меки тонове и естествени материи като дърво и камък, които имат успокояващ ефект и стимулират позитивната енергия. Всеки офис разполага с изобилие от естествена светлина, а на всеки етаж са разположени и тераси с гледка към "Раковска".

Нашият екип пък е подготвил разнообразен календар от събития за нашите наематели – от йога класове преди работа, през интересни семинари с гост лектори и бизнес обяди до креативни работилници и питиета на терасата след работа.

1 / 2

2 / 2

Какви са тенденциите в сектора?

- Тенденцията показва повече сделки с релокации на наематели от един офис в друг, в търсене на по-нови и модерни сгради; както и сделки с подновяване на текущи договори с наемодатели и постигане на по-добри условия.

Наемателите през този период ясно заявиха, че искат да получават не само офис в сграда, но и офиса като услуга на високо ниво. Co-working пространствата и serviced office проектите набират по-голяма популярност, като много офис сгради започнаха да оформят такива площи, а новите офис проекти ги залагат още на проектна фаза в отговор на все по-голямото търсене на гъвкавост от страна на наемателите.

Основните изисквания на наемателя вече са много повече от добра локация, обзавеждане, инсталации. Ще говорим все повече за технологии, свързаност, баланс между работа и личен живот, устойчиви практики, допълнителни услуги.

Хибридният начин на работа ще се наложи като дълготрайна тенденция, но офисът ще бъде в ролята на централен хъб, в който служителите се събират за срещи, за обмяна на идеи, екипна работа, среши с клиенти и партньори.

Оказва се и изключително важно за приобщаване на нови служители и поддържането на корпоративната идентичност и принадлежност към една компания нейните служители да имат възможност да прекарват време заедно и да обменят опит и идеи не само онлайн.

Добрите и качествени проекти, тези, които са гъвкави, са тези, които първи ще се възстановят и ще успеят да се адаптират.

Пълният текст - в брой 5 на списание ГРАДЪТ

Обратно нагоре ↑