Черна гора: магистрални проекти

По споразумения със Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и Международния валитен фонд правителството на Черна гора инвестира 250 млн. евро в модернизация на инфраструктурата на страната. Акцент при инфраструктурните проекти пада върху участието на частните спонсори, сътрудничеството с Европейската инвестиционна банка, Международната банка за възстановяване и развитие и Европейския съюз.
Железниците в Черна гора - пред реформа
По отношение на качеството си железопътната инфраструктура на Черна гора в момента се нарежда на 68-о място в света. Ниските приходи и фиксирани разходи ще направят по-трудно за правителството на страната да приватизира държавните железопътни активи в близко бъдеще. Тези трудности са изострени от ниска производителност на труда - 20% от средната за ЕС. Черна гора е поощрена да създаде отделни железопътни дружества - за инфраструктура и транспортни услуги.
Магистралата Бар - Боляре
През май 2008 г. Международната финансова корпорация става консултант на Министерството на транспорта на Черна гора за структурирането на концесия за строителството на магистрала Бар - Боляре, по която Сърбия и останалата част от Европа ще се свърже с черногорското адриатическо крайбрежие. От март 2009 досега са проведени два търга за трасето, които са прекратени. Предстои обявяването на трети търг.
Адриатическо-йонийската магистрала
от Триест до Каламата е 1500 км и стойност 950 млн. евро. Минава през седемте страни на Адриатическо-йонийската инициатива: Италия, Словения, Хърватия, Босна и Херцеговина, Черна гора, Албания и Гърция.